A fogyás legjobb módja szorongással, Tartson be 7 szabályt és fogyjon egy hét alatt 4,5 kilót

a fogyás legjobb módja szorongással

A mozgás nemcsak a fogyókúra során hasznos, de elengedhetetlen az egészséges, teljes élethez is.

Persze, ehhez nem kell naponta órákat tölteni edzőteremben, már egy kis sétálás vagy fél óra kocogás is sokat segíthet, hogy az ember megszabaduljon a napi stressztől. A mozgás ugyanis csökkenti az ember kortizol- vagyis stresszhormonszintjét, mellette pedig feltölt energiával, és növeli a szerotoninszintet, így a segítségével sikerrel lehet küzdeni a szorongás és a depresszió ellen.

Ha ez még nem lenne elég, a sportolás endorfint, boldogsághormont is termel. Bármilyen mozgásformát választasz is, ezek a hatások ugyanúgy érvényesülnek, de azért van néhány sport, mely alkalmasabb a stresszlevezetésre, mint a többi.

Futás Nem sok jobb stresszlevezető edzés van, mint a futás, mely lényegében mozgó meditációként szolgál. Ha az ember egyedül űzi, egy fülhallgatóval és egy lejátszási listával teljesen ki lehet zárni a külvilágot. Sokan ugyanilyen pihentetőnek találják a csoportos edzéseket is, amikor együtt fogyás valóság a barátaikkal.

fogy a kukorica fogysz ne demek

A futás csökkenti a krónikus stressz negatív hatását a hipokampuszban, mely a tanulásért és a memóriáért felelős agyterület. A hipokampuszban akkor ideális az emlékalkotás és -előhívás, amikor a szinapszisok erősek.

A hosszú időn át tartó stressz a fogyás legjobb módja szorongással ezeket a szinapszisokat, ami végül emlékezetromláshoz is vezethet. Egy tanulmány azt találtahogy a stressz mellett végzett futásnak köszönhetően az emlékfeldolgozás normális marad.

hogyan lehet fogyni a kisgyermek hogyan fogyhat le egy túlsúlyos ember

Jóga Nem meglepő, hogy a jóga is szerepel ezen a listán, de valóban ez az egyik leghatékonyabb stresszcsökkentő mozgás. Több tanulmány is foglalkozott már vele, hogy a jóga hatékony segítség a stresszkezelésben.

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

Egy 16 hetes kísérlet például azt mutatta, hogy a naponta jógázó csoportnak sokkal kisebb lett a stresszérzete, mint a kontrollcsapatnak. A statikus pózok, légzőgyakorlatok és meditációs technikák csökkentik a szimpatikus idegrendszer aktivitását, ami javítja a közérzetet. Zumba A Zumba a tánc egy formája, olyan keringésserkentő mozgásforma, mely segít javítani a közérzetet és az energiaszintetmivel olyan stresszcsökkentő hormonok kiválasztását támogatja, mint amilyen a norepinefrin, a szerotonin vagy a dopamin.

Az aktív mozgásnak köszönhetően endorfin is termelődik, mely segít elnyomni az olyan stresszkeltő hormonok hatását, mint amilyen a kortizol vagy az adrenalin.

jessica ortner fogyás webinárium 6 hónap karcsúbb

Emellett a tánc az önkifejezés egy formája is, úgyhogy nemcsak ellazít, de közben segít jobb kapcsolatot kiépíteni önmagunkkal. Kick-box Mind a bokszolás, mind a kick-box komoly segítséget a fogyás legjobb módja szorongással a stresszcsökkentésben. Bár a küzdősportokat sokan vádolják azzal, hogy erőszakossá teszik az embert, egy es japán tanulmány azt találta, hogy a boksz-fitnesz program után jelentősen csökkent a résztvevők szorongása, depressziója, dühe és zavartsága.

Ez az endorfintermelő, izzasztó edzés nemcsak a kalóriaégetésben, de a feszültséglevezetésben is segít. Pilates A Pilates-t már majdnem egy évszázada használják.

Szorongás ellen tippek | BENU Gyógyszertárak

Ez a légzőgyakorlatokat használó és a gerinc stabilizáló izmait fejlesztő mozgásforma szuper, testet-lelket ápoló edzés. Ráadásul a kutatások tanúsága szerint segít csökkenteni a stresszt, megszünteti a váll- és nyakfájdalmat, valamint erősíti az immunrendszert.

Tai-chi A tai-chi eredetileg egy küzdősport, azonban a legtöbben nem erre használják. Napjainkra a stresszlevezetés egyik leggyakrabban alkalmazott módja  lett. A könnyed mozdulatok csökkentik az ízületek terheltségét, ugyanakkor nagy hangsúlyt helyeznek a helyes légzésre is. Tökéletes azoknak az embereknek, akik elsősorban a testi-lelki a fogyás legjobb módja szorongással miatt szeretnék beiktatni életükbe a mozgást, emellett javítja a hajlékonyságot és az egyensúlyérzéket is.

Sétálás A séta hasonlóan nagyszerű meditációs mozgás, mint a futás. Főleg, ha közben a telefonból legfeljebb zene szól, és más zavaró tényező nem vonja el az ember figyelmét.

  1. Mesék 3 hogyan lehet gyorsan fogyni
  2. Szárított mentalevél a fogyáshoz

A tudatos légzés a mozgás közben sokat segíthet a stresszcsökkentésben. Egy, az Annals of Behavioral Medicine-ben megjelent tanulmány szerint, melyben diákok sétával és egyéb, kevésbé intenzív mozgással próbáltak küzdeni a stressz ellen, sokkal alacsonyabb lett a résztvevők feszültségszintje, mint a kontrollcsoportnak.

gyorsan fogyjon a menopauza után orrszarvú zsírégető termo

Japán kutatások még ennél is jobb eredményeket hoztak, amikor az ő résztvevőik parkokban és erdőkben sétáltak. A cikk az ajánló után folytatódik Feszültségoldás természetesen A Zen illóolaj-keverék relaxáló, harmonizáló illatkombinációjával segíti a napi stressz legyőzését, finom illatának köszönhetően pedig nyugalommal, vidámsággal tölti meg a teret.

Ha téged is legyűrnek a feszültséggel teli mindennapok, válaszd ezt a megoldást.

Tippek szorongás ellen

Promóció Természetes dopaminszint-növelők Nem a mozgás az egyetlen, ami növeli a dopaminszintet, ezzel pedig nemcsak a szorongást és a mindennapi stresszt csökkenti, hanem segít küzdeni az érzelmi evés ellen is. Számos más módja van, hogy a rosszkedv vagy melankólia esetén az ember ne nyúljon cukros, szénhidrátban gazdag fogások után. Mutatjuk a legjobb, tudomány által igazolt módszereket. A képek forrása: Getty Images.

Lehet, hogy érdekel