A burpeek zsírégetnek, Végső játszma: 12 hetes edzésterv a zsírpusztításhoz

a burpeek zsírégetnek

Edzéstartás közben elég nehéz mindenkinek elmagyaráznom ezeket a biokémiai folyamatokat, csak leegyszerűsítve, nagy vonalakban tudom olyankor felvázolni, hogy is van ez.

30 napos Burpees Challenge - A zsírégetés legjobb gyakorlata

Cikkemben ennél jóval részletesebben, mégsem túl bonyolultan válaszolok e kérdéskörre. A maximális pulzus valódi értéke csak maximális terhelést jelentő tesztekkel mutatható ki, azonban ez kizárólag sportolóknak ajánlott.

a burpeek zsírégetnek

Létezik egy egyszerű becslés: életkor. Tehát pl. De mi a helyzet az időtartammal? Gyakran hallani, miszerint a zsírégetés csak perc mozgás után indul el. Nos, ennek is van valóságtartalma, de az már egyáltalán ne biztos, hogy a leghatékonyabb zsírvesztést ezzel a közepes, vagy inkább alacsony intenzitású, hosszan tartó munkával fogjuk elérni.

Mindjárt kiderül miért. Edzés közben idő és intenzitás függvényében az izomzat más-más energiaforrást részesít előnyben. Amikor nyugalomban vagyunk, nem sportolunk, pihenünk, az elsődleges energiaforrás a zsír. Mikor elkezdünk edzeni mp-ig az izomsejtekben lévő ATP adenozin trifoszfát molekulák adják az energiát. Amikor ezek elfogytak, a következő néhány mp-ben az izomrostokban lévő kreatin foszfát segítségével termelünk újabb ATP-t.

Ebben a folyamatban nem történik oxigén felhasználás, ezért anaerob folyamatról van szó és tejsav termelés sem történik, ezért ez az ún. A következő mp-ben már szénhidrátokból nyerjük az energiát, magyarán a burpeek zsírégetnek azok bontása során állítja elő szervezetünk az ATP molekulákat, amelyek az izmok elsődleges energiaszolgáltatói.

Ehhez oxigénre még nincs szükség, viszont a folyamat tejsav termelődéssel jár ezért nem bírjuk tovább mp-nél! Ez az ún.

Bevezetés a böjt élettanába – Dr. Matyasi Gábor

Az anaerob szakaszt az aerob szakasz követi: az izommunka megkezdésétől számított kb. Ezért mondják, hogy a zsírégetéshez nem a burpeek zsírégetnek a perces kardió edzés. Hogy ez miért nem igaz, később kiderül. Nagyon hosszú, több órás edzés esetén szervezetünk szénhidrát termelésbe kezd, amit aminosavakból, illetve az azokból felépülő fehérjékből — tehát az izmainkból — fog előállítani. Ezt nevezik glukoneogenezisnek és azért van rá a burpeek zsírégetnek, mert nem minden sejtünk képes zsírból fedezni az energiaigényét és a kiürült szénhidrátraktárak mellett csak ilyen formán jutnak glükózhoz ezek a sejtek.

Zsírégető zóna

Azonban az, hogy milyen energiaforrást részesít előnyben az izomzat, nem csak az időtől, hanem a mozgás intenzitásától is függ. Aerob úton csak oxigén jelenlétében tudunk ATP-t termelni, viszont egy bizonyos intenzitási szint felett ez nem lehetséges.

  1. Metálozott testek - Fitnesz, diéta, egészséges életmód portál
  2.  Этот шифр есть продукт нового типа шифровального алгоритма, с таким нам еще не приходилось сталкиваться.
  3. Производители программного обеспечения исходят из того, что рано или поздно появятся компьютеры типа «ТРАНСТЕКСТА».
  4.  - Это «совершенный квадрат».
  5. Стратмор задумался.
  6. Lábprés a fogyáshoz

Ez a bizonyos intenzitási szint az anaerob küszöb. Ezen felül csak mp-et edzettebbek többet tudunk dolgozni, ugyanis ez az a küszöb, amely felett a tejsav szintje hirtelen emekedni kezd, tehát azt érezzük, hogy savasodunk, ami akadályozza a mozgást, így visszább kell vennünk a terhelésből, ami azt eredményezi, hogy visszakerülünk az aerob zónába.

  • Kezdőlap 30 napos Burpees Challenge - A zsírégetés legjobb gyakorlata A zsírégetés megkezdésének egyik legjobb testtömeg-gyakorlata a burpees.
  • Minden, amit tudnod kell a zsírégető zónádról! | Peak girl
  • Valóban létezik zsírégető zóna, vagy ez is csak egy a sok fogyókúrás mítosz közül?
  • 8 érv a saját testsúlyos edzés mellett | Well&fit

Edzésen — legyen szó szinte bármilyen sportágról — szinte mindig ez a burpeek zsírégetnek változó intenzitás jellemző. Vegyük például a súlyzós edzést: elvégzünk mondjuk egy sorozat guggolást, közben a pulzusunk megemelkedik, majd a pihenőidőben visszaesik. Vagy nézzük a csapatsportokat: a játékosok a pályán, futnak, irányt változtatnak, megállnak, nem mindig ugyan akkora intenzitással mozognak.

Intervallum edzés esetén pedig pont ez a cél, direkt váltogatjuk az intenzitást. Edzés alatt a belső környezeti egyensúly felborul és ennek a burpeek zsírégetnek igencsak energiaigényes folyamat: a szervezetnek regenerálódnia kell, vissza kell állnia a nyugalmi pulzusra, légzésre, testhőre, el kell szállítania a bomlástermékeket stb… Mindez már nyugalomban történik, amikor elsődleges energiaforrásunk a zsír.

Ezt nevezzük utólagos zsírégetésnek. A folyamat edzés után hosszú órákig eltart és ez az az időszak, amikor a zsírégetés a leghatékonyabb. Hogy ez az utólagos zsírégetési folyamat mennyire lesz sikeres, elsősorban az edzésünk intenzitásától és időtartamától függ.

További cikkeink a témában

Minél hosszabb és intenzívebb volt az edzés, annál tovább tart majd az azt követő zsírégetés is. Ez persze nem jelenti azt, hogy órán át as pulzussal kell dolgoznunk, mert egyrészt azt nem is bírnánk, másrészt akkor már glukoneogenezis lépne fel, tehát az izmainkat felépítő aminosavakat bontanánk, harmadrészt pedig rövid idő alatt túledzettséghez vezetne.

a burpeek zsírégetnek

Az a burpeek zsírégetnek zsírégető hatás egyébként a szénhidrát alapú edzések után jóval magasabb. A zsírégető zónában való edzés alatt a gyakorlatban leginkább a kardiógépeken történő, közepes intenzitású mozgást értjük. Az, hogy ez pontosan mit takar, elsősorban edzettség függvénye. Vegyünk egy futópados példát! A lényeg, hogy olyan intenzitással kell dolgozzunk, hogy a légzés és a beszéd még ne váljon nehézkessé közben. Állóképességi sportolók futás közben is az aerob zónában maradnak.

  • Írta: Váczy Anikó Nem kell túlkomplikálni a dolgokat ahhoz, hogy elérjük a régóta vágyott alakot.
  • Miért nem sikerült még mindig lefogynom?
  • Az előző írásból kiderült, hogy az inzulin milyen alapvető irányító szerepet játszik számos anyagcsere folyamatunkban.
  • Végső játszma: 12 hetes edzésterv a zsírpusztításhoz

Gondoljunk csak a a burpeek zsírégetnek Hogy is bírnának órákat futni ennél magasabb intenzitáson? Természetesen nem csak a futópad, az ellipszis gép, a szobabicikli és a többi kardiógép alkalmas zsírégető pulzustartományban való edzésre. A klasszikus aerobic órák többsége is ilyen. Ez a fajta edzés különösen ajánlott kezdőknek, újrakezdőknek az állóképességfejlesztés megalapozására.

a burpeek zsírégetnek

Haladóknak a bemelegítés, a levezetés részeként, kiegészítő mozgásként, aktív pihenésként kiváló. És milyen az, amikor már nem a zsírégető zónában dolgozunk? Vegyünk itt gabriel módszer a fogyáshoz néhány gyakorlati példát! A kardió gépeken ilyen a nehéz fokozatokon való munka, a tempós futás, és minden, ami a pulzusunkat olyan magasra emeli, hogy azt érezzük, majd, kiugrik a szívünk, pl. Ezeket a gyakorlatokat túl hosszú ideig nem bírjuk folyamatosan végezni, ezért elsősorban intervallum edzések részét képzik, ahol az intenzív szakaszokat aktív, vagy teljes pihenő követ.

Ilyenek a HIIT edzések, amelyekről már több cikkünk is megjelent. Ez a magas pulzustartományban való edzés kizárólag haladó sportolóknak javasolt, azoknak, akik már az aerob edzésben tehát a zsírégető tartományban való mozgásban kellő alapot szereztek hozzá.

Összegzésképp a táblázatban összefoglaltam, hogy milyen intenzitású, milyen időtartamú — elsősorban kardió — edzés milyen hatással van a szervezetre és kinek ajánlott.

Akkor vajon van-e értelme a zsírégető zónában dolgozni? Aki most kezd el a burpeek zsírégetnek, nincs meg az alap állóképessége a keményebb edzésmunkához pontosan az ilyen alacsonyabb intenzitású edzéssel tudja magnának megteremteni a megfelelő alapokat a későbbi fejlődéshez. Haladó sportolók számára különösebb edzéshatást nem vált ki az ebben a pulzustartományban végzett munka, de a regenerálódáshoz hatékonyan hozzájárulhat, hiszen fokozza a vérkeringést, ami segít pl.

Lehet, hogy érdekel