Tabata sprints zsírvesztés

Zsírégetés 4 perc alatt!

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Az már nagyon régóta ismert, hogy a kardio edzés megpörget, ezért rengeteg kalóriát éget — tehát diétához vagy az állóképesség fejlesztéséhez tökéletes.

AZ INTERVALLUM EDZÉS ELŐNYEI

Egyetlen egy probléma van vele: sok időt vesz igénybe. Ezért szépen lassan elkezdte felütni a fejét egy új trend, amit csak HIIT edzésnek neveznek. De mi is ez, mik az előnyei, hogyan működik, és miként lehet a legjobban végezni?

Lépj be a világába! A tabata a Te edzés mödszered, ha egy tényleg intenzív zsírégető edzést keresel! Edzésterv ötletekkel és sok tippel, hogy télen is tartson majd a forma! A HIIT, azaz high intensity interval training, magyarul magas intenzitású intervallum edzésnek rengeteg előnye van: hatékonyabb, mind a zsírégetésmind pedig az állóképesség-fejlesztés terén, mint az egyenletes intenzitású edzés — ennek népszerűsödése kapcsán került bele a köztudatba a tabata is!

Ez magyarul a Magas Intenzitású Intervallum Edzés lenne, de a legtöbben csak intervallum edzésnek nevezik. Rengeteg fajtája van, például a tabata, gibala, fartlek… De a lényege nem más, mint hogy egy rövid, nagyon intenzív munkaszakaszt egy hosszabb és lazább pihenő szakasz vált fel.

Az egésznek az a célja, hogy a munkaszakaszban a pulzusnak el kell érnie a maximális értéket ból kivonva az életkor, tehát egy 30 éves esetében Ez csak úgy lehetséges, hogy mindent beleadsz, tehát futás esetében például a lehető leggyorsabb sprintet jelent, pihenő szakaszban pedig lassú sétát.

zsírégetők usn fogyás karnal

Általában másodpercig érdemes csinálni a sprint szakaszt, hiszen ez az az időintervallum, amíg a maximális teljesítmény fenntartható, utána már akaratlanul is elkezd lassulni az ember.

Amikor valaki kezdő, ennél akár jóval kevesebb is lehet a munkaszakasz hossza, a pihenő szakasz pedig jóval több. Annyit érdemes pihenni, hogy a pulzus visszaálljon körülbelül a normál állapotba.

ez nekünk fogyott mitől akaratlanul is lefogy

Kezdőként ez akár perceket is igénybe vehet, de ahogy fejlődsz, úgy hosszabbodnak majd a munkaszakaszok, és úgy csökkennek a pihenő szakaszok. De miért lett ez a látszólag nem túl hatásos mozgásforma a világ egyik legnépszerűbb edzésmódszere? Szinte hetente napvilágot lát egy kutatási eredmény, ami azt taglalja, hogy a HIIT edzés mennyivel hatékonyabb, mint bármely más aerob edzés a zsírégetést tekintve.

Így kell edzened, hogy órákkal később is zsírt égessen a tested! - Metodic

Ez azért van, mert a testünk oxigén-felhasználása megnövekszik edzés után, legyen szó bármelyik edzésfajtáról. De ez a HIIT esetében olyan számottevő mértékben növekszik, hogy maga az edzés után még 24 órán keresztül pörög az anyagcsere!

  • A legrövidebb út a kockás hashoz: a HIIT edzés - videant.hu
  • Ismered a Tabata edzésmódszert? Lépj be a világába! | Peak girl
  • A HIIT edzést már többször megemlítettem korábbi írásaimban, de csak úgy szőr mentén és sosem bonyolódtam bele igazán.

A másik fontos szempont minden zsírégető torna esetében, hogy minimális legyen az izomveszteség, hiszen hiába nyomsz 5 kilóval kevesebbet a mérlegen, ha annak a nagy része izomveszteség. Az intervallum edzés sok más aerob mozgással ellentétben hihetetlenül megdolgoztatja az egész testet, hiszen a sprintek közben sokkal inkább használjuk a testünket és a végtagjainkat, mint egy monoton aerob edzés során.

Ezeket az intervallumokat, szakaszokat arra találták ki, hogy a zsírégetés mellett a fizikai kondíció is javításra kerüljön. Több tanulmány kimutatta, hogy a HIIT-k hatékonyabbak, mint a kardio edzések. A Tabata néven ismert edzésforma ezeknek az egyike. Izumi Tabata japán orvos fejlesztette ki, amikor a lehető leghatékonyabb edzésformát kereste.

Ráadásul elég rövidek a sprint szakaszok ahhoz, hogy ne bontsák az izmokat. Az izomvesztés elkerülése az egyik legfontosabb feladat a diéta során.

"+_NEWS_RATING_YOU_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Nagy mennyiségű fehérjebevitellel minimalizálható az izomvesztés, de ezt szilárd tápanyagból rettentően nehéz bevinni, ezért javasolt valamilyen táplálékkiegészítő használata.

Érdemes kipróbálni több ízben is — erre is lehetőséged van az egy adagos tasakokkal. Bárhol, bármikor Mivel nem kell hozzá semmiféle gép vagy súly, ezért bárhol, bármikor végezhető — akár otthon is!

Ez nagyon nagy rugalmasságot ad, hiszen nem kell utazással tölteni az időt, elég csak kimenni tabata sprints zsírvesztés utcára, és már kezdődhet is.

bárki fogyjon a hrt-n fogyás műtét előtt

Amikor pedig a HIIT edzés otthon történik, akkor még sportfelszerelésre sincs feltétlenül szükség. Azt azért fontos megemlíteni, hogy egy konditerem mindig nagyobb szabadságot ad, mert rengeteg gép és eszköz segíti a gyakorlatokat — de ha valakinek nagyon fontos a rugalmasság, akkor ez tökéletes módszer a súlyvesztéshez.

A gyorsasághoz köthető még egy hatalmas előnye! Időspórolás Amellett, hogy bárhol elvégezheted, a HIIT edzés időtartama is tabata sprints zsírvesztés kecsegtető, hiszen perc alatt elvégezhető. A lényeg, hogy a munkaszakaszban elérd a maximális pulzusszámot, a pihenőszakasznál tabata sprints zsírvesztés engedd, hogy visszaálljon alapjáratba. Bár az egyik tabata sprints zsírvesztés edzésforma, és rengeteg időt tud spórolni neked, kezdőként érdemes más gyakorlat után nézned, mert eleinte nem ritka az erős szédülés, hányinger a gyakorlatoknál, hiszen a szervezet elég nagy terhelést kaphat, és a maximális pulzustartományban dolgozni kontroll nélkül nagyon veszélyes!

Kapcsolódó cikkek

Amikor már gyakorlottá válsz a különböző tabata sprints zsírvesztés mozgásokban, tabata sprints zsírvesztés elég nagy tapasztalatot szerzel — csak akkor térj vissza a HIIT edzés tanulmányozásához!

Amennyiben pedig már haladó vagy, de bármiféle egészségügyi problémád van, mindenképp konzultálj előtte az orvosoddal, mielőtt nekiállsz az intervallum edzéseknek!

Nincs más dolgod, mint egy hosszas és teljeskörű bemelegítés!

súlycsökkenés átalakulása ig lefogyok Jenny Craig-en

A könnyebbség kedvéért érdemes beállítanod a telefonodon az időzítőt, ami szól 30 másodpercnél, hogy ideje megállni. Az időarányok nem kőbe vésett szabályok, nyugodtan eltérhetsz. Ha te csak 20 másodpercet bírsz eleinte, nincsen semmi gond, pihenésnél is nyugodtan hagyhatsz több időt, a lényeg, hogy visszatérjen a pulzusod az alapjáratba.

HIIT edzés otthon Otthon, tekintve, hogy sokaknak kevés tabata sprints zsírvesztés áll rendelkezésre, gépek pedig egyáltalán nem, talán a legjobb gyakorlat a helyben futás magas térdemeléssel, a jumping jack, vagy a guggolásból felugrás.

Itt is hasonló a menetrend, mint a futás esetében.

ruházat fogyás ewl fogyás

Rengeteg előnye van, de érdemes nagyon óvatosan elkezdeni, és fokozatosan növelni a terhelést, mert a szervezetnek komoly megpróbáltatás, és aki eddig nem mozgott, annál könnyen előfordulhat rosszullét az edzés során. Fontos továbbá, hogy az edzést mindig egy nagyon alapos bemelegítés előzze meg, edzés után pedig sose maradjon ki a lenyújtás!

egészséges fogyás hetente alvalin fogyás

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel! Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!

Lehet, hogy érdekel